გაკვეთილის თემა | ბუნების სურათის აღწერა:
ალაზნის ველი მთვარიან ღამეში(ი.ჭავჭავაძის პოემიდან ,,რამდენიმე სურათი ანუ ეპიზოდი ყაჩაღის ცხოვრებიდან") |
პედაგოგის სახელი და გვარი | ქართული – ქეთინო მურცხვალაძე
ი.ს.ტ.– არსენა უგრეხელიძე |
სწავლების საფეხური, დისციპლინა ან ინტეგრირებული საგნების დასახელება | VII კლასი, საბაზო საფეხური, ქართული ლიტერატურა
ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები |
მოსწავლეთა პროფილი | ჩვეულებრივი კლასი
2 მოსწავლე. სწავლის საშუალო დონე |
აქტივობის მიზნები და მისაღწევი შედეგები | - საგნის საქმიანი და მხატვრული აღწერის რაობის ცოდნის განმტკიცება.
- მხატვრული აღწერის, კერძოდ ბუნების აღწერის უნარჩვევების განვითარება.
- მოსწავლეთა მეტყველების განვითარება, ბუნების სილამაზით ტკბობის გრძნობის გაღვივება.
- ინფორმაციულ საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების გამოყენების უნარის განვითარება.
- აუდიტორიის წინაშე გამოსვლის უნარის განვითარება.
მისაღწევი შედეგები
- მოსწავლეებში დამოუკიდებელი აზროვნების უნარჩვევების განვითარება.
- აზრის ზეპირად და წერილობით გადმოცემის ჩვევის გამომუშავება,მხატვრული გემოვნების დახვეწა.
- ი.ს.ტ. საშუალებით ინფორმაციის სხვადასხვა წყაროდან მიღებისა და გამოყენების უნარის გამომუშავება.
|
წინასწარი ცოდნა | - საგნის საქმიანი აღწერა.
- მხატვრული ხერხის პეიზაჟის ცოდნა.
- ეპითეტის ცოდნა.
- მეტყველების ნაწილის, ზედსართავის ცოდნა.
- პოემის ნაწყვეტის ,,ალაზნის ველი მთვარიან ღამეში" ცოდნა.
- გაპიროვების ცოდნა.
|
შეფასების საგანი და პროცედურები | დაკვირვება მოსწავლეთა აქტივობასა და ქცევაზე. მოსწავლეთა მუშაობის პროცესზე. |
გაკვეთილის მსვლელობა | - ვუსმენთ ლექსს ,,ალაზნის ველი მთვარიან ღამეში".
- ვიწვევ რომელიმე მოსწავლეს წაიკითხოს ვაჟა–ფშაველას ,,შვლის ნუკრის ნაამბობი" მხატვრულად ,,ხევიღრმაიყო ... ვიდრე ჩუმდებოდა"
- ტექსტში ბაცშვები ეძებენ და იპოვიან მხატვრულ ხერხებს, მეტაფოსს, ეპითეტს, გაპიროვებას. ადგილებს რომლებიც საჭიროა ბუნების პეიზაჟის აღსაწერად. 15 წთ.
- მოსწავლე კითხულობს სტრიქონს, სადაც მითითებულია ,რომ მთვარიანი ღამეა.
- მთვარიან ღამეში ბავშვები ეძებენ მთვარეს, ცას, ვარსკვლავებს, ალაზანს.
- მივუთითებ, რომ ესენი ბუნების ნაწილებია.
- მოსწავლეები გამოთქვამენ თვალსაზრის, რომ ბუნება თანაუგრძნობს ადამიანს და ბუნება და ადამიანი ურთიერთკავშირშია.
- ტექსტში მოსწავლეებთან ერთად იძებნება ზმნები, რომლებითაც ღამეული ხმებია გადმოცემული.
- ვკითხულობ ტექსტის გარკვეულ სტრიქონს, სადაც ხმოვნები მუსიკალობას გადმოცემენ.
- ვისმენთ მთვარიანი ღამის მუსიკას.
- დგება ტაბულა ,,ბუნების აღწერის სიტყვიერი საშუალებანი" ი ჭავჭავაძის პოემიდან.
- მოსწავლეები გამოკვეთენ : ბუნების სურათის აღსაწერად საჭიროა: ა) განწყობა; ბ) სილამაზის დანახვის უნარი; გ) ბუნების სიყვარული; დ) ფანტაზია; ე) სიტყვიერი მასალა; 20 წთ.
- ვკითხულობ უცნობ ტექსტს: ,,ალგეთის ზეგანზე ... ვიდრე საგალობელს მღეროდა", მოცემულ მოსწავლეები აანალიზებენ სიტყვებს და გამოთქმებს, განსაკუთრებული ყურადღება მხატვრულ სახეებს ექცევა. 10 წთ.
|
შეფასება | მოსწავლეთა შეფასება ხდება შემდეგი რუბრიკით:
- განვლილი მასალის ცოდნა 1–3 ქ
- გააზრებული კითხვის უნარი 1–3 ქ
- პრეზენტაცია 1–4 ქ.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий