ტრენინგის პორტფოლიო
სასწავლო პროექტის გეგმა
სასწავლო თემის ავტორი
|
||
სახელი და გვარი
|
ქეთინო მურცხვალაძე
|
|
რაიონი
|
ცაგერი
|
|
სკოლა
|
სსიპ ცაგერის მუნიციპალიტეტის
სოფელ ოყურეშის საჯარო სკოლა
|
|
ქალაქი
|
||
თემის
მონახაზი
|
||
თემის დასახელება
|
||
გრ. ხანძთელი- „ზეცისა კაცი და ქუეყანისა
ანგელოზი“
|
||
თემის შინაარსი
|
||
მოსწავლეები იკვლევენ
IX საუკუნის საქართველოს
ეპოქას. ნაწარმოებში გამოყენებულ თემებსა და საკითხებს აკავშირებენ თანამედროვე
ცხოვრებას , ცდილობენ განიმტკიცონ სარწმუნოებისადმი რწმენა. მოსწავლეები
გუნდებად მუშაობენ იკვლევენ საზოგადოების საჭიროებებს და რესურსებს რომლებიც
განსაზღვრავს მოქმედების კურსს. ტექსტის შესწავლის შემდეგ გრ. ხანძთელის
მოღვაწეობისა და საქმიანობის ამსახველ თემებს აკავშირებენ თანამედროვე
ცხოვრებასთან. ცდილობენ გადაწყვიტონ საუკუნოვანი პრობლემა: როგორიც არის
სარწმუნოებისადმი რწმენის განმტკიცება, ეკლესია- მონასტრების მშენებლობის
სურვილის აღძვრა, სიძულვილით გამოწვეულ დანაშაულებებთან /ძალადობასთან ბრძოლა.
|
||
საგანი
|
||
ქართული
|
||
დონე/კლასი
|
||
X-კლასი
|
||
განხორციელების დროის ჩარჩო
|
||
3 კვირა პროექტისათვის დამატებით ერთი
კვირა/საბოლოო პროექტისათვის
|
||
თემის საფუძვლები
|
||
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
|
||
ქართ. X. 6. მოსწავლე კითხულობს და აანალიზებს
სხვადასხვა ტიპის ტექსტებს ფუნქციონირებისა და ორგანიზების თვალსაზრისით.
ქართ. X. 9 მოსწავლე კითხულობს, აანალიზებს , წერს
თხზულებას.
ქართ. X. 3 მოსწავლე აანალიზებს
ლიტერატურულ ტექსტში შიდა და გარე კონფლიქტებს და ხსნის რა გავლენას ახდენს ეს
ურთიერთქმედება სიუჟეტზე.
|
||
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
|
||
1.მოსწავლეს
შეუძლია VII –IX საუკუნეში საქართველოში შექმნილი მდგომარეობის ნათელი სურათის
წარმოდგენა.
2. მოსწავლე აკავშირებს გრ. ხანძთელის
საზოგადოებრივ მოღვაწეობას დღევანდელ ქრისტიანობის მიმდევარ დიდი მოღვაწეების
საქმიანობასთან.
3.
მოსწავლეებს შეუძლია სხვადასხვა სქემებისა და რუკის შედგენა ტაო- კლარჯეთის
კულტურული მემკვიდრეების გასაცნობად. მოსწავლეები მსჯელობენ: “აშოტ კურაპალატის“
„სულის გამხრწნელი“ საქმიანობის შესახებ. „ზენონ სამცხელის საქციელის შესახებ.
„საეკლესიო და სპეციალურ პირთა ურთიერთობებზე“. „ჯავახეთის საეკლესიო კრების
მოწვევის მიზეზებზე“.
|
||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
|
||
ზოგადი კითხვა
|
1.გიყვართ თუ არა კითხვა და მხატრული ლიტერატურა
2.რომელ საეკლესიო მოღვაწეს იცნობთ.
|
|
თემატური კითხვები
|
|
|
შინაარსობრივი კითხვები
|
|
|
შეფასების გეგმა
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების დროის ჩარჩო
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
მოსწავლეებთან მუშაობისას გამოვიყენებ დისკუსიას. დაურიგენ ბარათებს და
მოვაძებნინებ გრიგოლ ხანძთელის პიროვნების დამახასიათბელ თვისებებს. ვენის
დიაგრამის გამოყენებით მოსწავლეები იპოვიან პიროვნების დადებით თვისებებს.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სხვა
საკითხები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საბაზისო
უნარ-ჩვევები:
წინარე ცოდნის შემოწმება.
კვლევის საბაზისო უნარ ჩვევები.
ტექნიკური უნარ ჩვევები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო
პროცედურები:
მოსწავლეებს დაუსვამ ზოგად კითხვებს ,
თანდათნ გადავიყვან თმატურ და შინაარსობრივ კითხვებზე. ვაყალიბებ სამუშაო
ჯგუფებს , ვანაწილებ ჯგუპის წევრებს შორის ინდივიდუალურ დავალებებს მათი შესაძლებლობის ფარგლებში.
გავმართავ დისკუსიას იმის შესახებ თუ რატომ
მოსწონს მკითხველს მხატრული ლიტერატურა, როგორ „აცოცხლებს“ პერსონაჟს
ნაწარმოები, რა როლს ასრულებს ქართველი მწერლობა საქართველოს ისტორიის
შესწავლაში. ვისაუბრებთ იმის შესახებ რატომ ვუწოდეთ გრ. ხანძთელს „ ზეცისა კაცი და
ქუეყნისა ანგელოზი“ ვიმუშავებთ კლასსთან ერთად ან ჯგუფებად დავყოფ მოსწავლეებს
და ვთხოვ შეავსონ ვენის დიაგრამა , მოიფიქრონ გრ. ხანძთელი რა მიმართებაშია
დღევანდელ საეკლესიო მოღვაწეებთან.
მოსწავლეები მოიძებნიან კომპიუტერით ტაო-
კლარჯეთში მდებარე ეკლესია მონასტრების ფოტოებს, იმფორმაციას VII-IX საუკუნის მდგომარეობის შესახებ.
გამოვაყენებინებ ჩანაწერებს და ვთხოვ
შეადგინონ გრიგოლ ხანძთლის ფსიქოლოგიური პორტრეტი, დაწერონ ესე : „ ზეცისა კაცი
და ქუეყანისა ანგელოზი“
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
დიფერენცირებული სწავლება
|
||
სპეციალური საჭიროებები
|
მივცემ შესავსებად სამუშაო ფურცელს რაც
გაუმარტივებს პერსონაჟებისა და მისი მოქმედების დამახსოვრებას. მიუთითებ
ციტატებს რომლიდანაც ამოიწერს გარკვეულ
საკითხებს.
|
|
არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების
ენა არ არის მშობლიური)
|
თუკი ჯგუფში მეყოლება
არაქართულენოვანი მოსწავლეები გამოვიყენებ ორენოვან ლექსიკონებს, თარგმნის
პროგრამებს, გრაფიკულ გამოსახულებებს, ილუსტრირებულ ტექსტებს.
|
|
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
|
მაღალი აკადემიური
მოსწრების მოსწავლეებს მივცემ რთულ დავალებებს. დავალება აწარმოონ მოკვლევა
არჩეულ თემაზე.
დამოუკიდებლად მოიპოვებენ თეორიულ
ინფორმაციებს ინტერნეტ სივრცესა და სხვადასხვა წყაროებში.
|
|
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები
|
ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის საჭირო
ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)
|
||
ფოტოკამერა
კომპიუტერი
(ები)
ციფრული კამერა
DVD ფლეიერი
ინტერნეტკავშირი
|
ლაზერული დისკი
საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
პროექტორი
სკანერი
ტელევიზორი
|
VCR, ვიდეო
ვიდეოკამერა
ვიდეო საკონფერენციო
აღჭურვილობა.
|
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
|
||
მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
საგამომცემლო პროგრამები
ელფოსტის პროგრამა
ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
|
ფოტო/სურათების დამუშავება
ინტერნეტძიება
მულტიმედია
|
ვებგვერდის შექმნა
ვორდის პროგრამა
|
ბეჭდვითი მასალები
|
შეგიძლიათ იხილოთ ბიბლიოგრაფიის ჩანართში
|
ინვენტარი/მასალები
|
ფოტო, ვიდეო მასალა, სხვადასხვა ლიტერატურა, კომპიუტერი
|
ინტერნეტრესურსები
|
იხილეთ საავტორო უფლებების
ჩანართში
|
სხვა რესურსები
|
საველე ვიზიტები,
ექსპერიმენტები, მოწვეული სტუმრები, მენტორები, მოსწავლეები სხვა ჯგუფებიდან, მშობლები
და ა.შ.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий